A front lényegében hideg és meleg légtömegek határán kialakult légköri képzõdmény, ami hõmérséklet, légnyomás, páratartalom, szélerõsség, ionizáció hirtelen változásával jár.

Ezt többé-kevésbé mindenki megérzi. Hogy mennyire hat ránk, az függ a a szervezetünk és idegrendszerünk aktuális állapotától. Van, akit csak a melegfront érint, míg mások a hidegfrontra érzékenyek, de a kettõs fronthatást még a legegészségesebb embereket is megviseli.

Hogy milyen tünetekkel jelentkezik, az egyénenként is változhat, de nagy általánosságban elmondható, hogy a

  • melegfront általában ingerlékenységgel, fáradékonysággal, koncentrációzavarral, álmossággal, ezek által gyakoribb balesetekkel, valamint a szapora légzéssel, a vérnyomás emelkedésével, a magas pulzusszámmal, fejfájással jelentkezik. Abban az idõszakban nagyobb a trombózis, asztmás roham, depresszió, keringési zavar, reumás fájdalmak kockázata is.
  • hidegfront általában szédüléssel, a migrénnel, tompultsággal, fájdalmakkal jelentkezik. Ilyenkor gyomor, vese, epe és szív görcsveszélye is nagyobb, ahogy az epilepsziás rohamok is.

A fronthatások a pánikbetegséget is súlyosbítják, felerõsödhet a szorongás, ami a légzés, pulzus és vérnyomás változással tovább ront a helyzeten.

Hogyan enyhíthetõ?

Fõként egészséges életmóddal, kiegyensúlyozott testi és lelkiállapottal leginkább. Elegendõ pihenés, folyadékfogyasztás, egészséges táplálkozás sokkal ellenállóbbá tesz a a frontérzékenységgel szemben. Fontos az elegendõ mozgás, a napi rendszeres séta, lehetõleg a friss levegõn. A relaxálás is rengeteget számít, a stressz ront a helyzeten.  A váltott zuhany is erõsíti a szervezetünket. A jóga és a gyógyteák fogyasztása is segíthet.

Hogy tudjuk mire számíthatunk az alábbi linken rendszeresen frissülõ elõrejelzés látható.

Az eredeti cikk ide kattintva olvasható.