Tisztelt Ügyfeleink! 2013. január 1-től az építésügyre vonatkozó jogszabályok jelentősen megváltoztak. A változások az építési folyamat minden résztvevőjét érintik az alábbi főbb esetekben:

A szabálytalan építés miatti szankcionálás rendszere szigorításra került.

  • Az építésügyi hatósági kérelmek papír és elektronikus formában is benyújthatók, ám a kérelem mellékleteit elektronikus formában kell csatolni. Az építéshatósági eljárás az ÉTDR rendszer keretében történik, így az ügyfelek e rendszeren keresztül figyelemmel kísérhetik ügyük állását.
  • Az építési engedélyhez kötött tevékenységek köre megváltozott, az építés bejelentési eljárás megszüntetésre került.
  • Az engedélyezési eljáráshoz benyújtandó tervdokumentációkat kibővített tartalommal kell elkészíteni.
  • Az építéshatósági eljárások ügyintézési ideje jelentősen csökkentésre került.
  • A szakmagyakorlók foglalkoztatásának feltételei szigorodtak.
  • Az építtető felelőssége a megvalósításhoz szükséges pénzügyi fedezet garantálása.
  • 2013. júlis 1-től az építési naplót is elektronikus formában kell vezetni.

A fenti változásokkal részletes tájékoztatók találhatók a www.e-epites.hu honlapon (fejlécben: lakossági tájékoztatók menüpont alatt).

Az ÉTDR alkalmazásához a fenti honlap szintén sok segítséget nyújt: a jobb felső sarokban található ÉTDR ablakban található információ gombra történő kattintással egy menüsor nyílik le. Ebben - többek között - az alábbi alpontok tartalmaznak részletes tájékoztatást:

  • a projektről
  • a rendszer felhasználóiról
  • az ügyfelek számára
  • letöltés (itt találhatók a felhasználói kézikönyvek és a gyakran ismételt kérdések is)
  • formanyomtatvány (kérelem nyomtatvány)
  • kapcsolat, hibabejelentés lehetősége